Mitt liv den senaste tiden (sen sist)

 
Det var så länge sedan jag var en aktiv bloggare så jag har försatt er läsare i en riktig efterkälke. Men nu tänkte jag försöka komma ikapp i tiden, i form av en bilduppdatering av det senaste året typ.

JOBB
 
När jag skrev aktivt senast arbetade jag som Cafébiträde på ett litet 50-tals Café inne i Gävle. Efter ganska precis ett år där fick jag nog och kände att jag ville ta mig vidare, både fysiskt och mentalt för att utvecklas som person och inom yrket. Se nya menyer, kollegor och en annan målgrupp. Så då sökte jag arbete och fick ett ganska snart därpå, jag har haft väldig tur i mitt jobbsökande från dag ett konstigt nog med tanke på hur hög arbetslöshet det är i Gävle... Anyway, jag började då jobba på ett annat Café som heter Café Gourmet. Där fick jag en provanställning där jag och chefen kom överens om en semester och efter det var det bara endast en månad kvar att jobba. Efter provanställningen blev det ingenting vidare. På ett sätt kände jag mig faktiskt glad över det också. För genom att testa ytterligare ett café-yrke märkte jag även själv att det inte var vad jag egentligen vill göra. Jag har varit inom branschen i över ett år, kan jobbet med stängda ögon och känner att det är dags att prova en ny bransch för mig. Men tills jag tagit reda på vad jag vill göra här näst, så spenderar jag tid - fritid.
 
FRITIDEN
 
Så det jag gör nu om dagarna är att bara leva, vilket innebär att spendera tid tillsammans med hunden, Kaizer. Som nu fyllt hela 3 år! Haha. Detta firades bara för att sänka min vuxen-nivå för ett ögonblick och ha trevligt med andra hundägare som var bjudna på min lilla fyrbenta väns "kalas."
 
Förrutom att vara med min håriga andra hälft så har jag en tredje hälft nu mer också. Min pojkvän David. Vi träffades i maj, blev goda vänner och det övergick mot högsta förmodan från bådas sida till kärlek. Och idag är vi sambos och lyckligt par sedan 6e Juli.
 
Men för att inte vara en sån som bara är med sin partner jämt så spenderar jag också tid med ÄLSKADE underbara vänner. Oftast träffar jag min bästa vän Malin, då vi även tränar ihop - vattengympa är det vi sysslar med. (Malin och jag på Vampyr/zombie-bilden, har tyvärr ingen "normal" bild på oss haha.)
 
Utöver Vattengympan som vi sysslar med 3 ggr/veckan där det ingår kondition, styrka och rörlighet så kör jag mina hårdaste pass utomhus i friska luften. Jag springer 2-3 dagar i veckan också och min kondition har jobbats upp väldigt mycket de senaste månaderna, så det är riktigt kul att se vad man själv klarar för mål. För varje tur jag tar slår jag mig själv i både distans, tid och kondition. Jag känner att jag orkar mycket mer sedan jag började träna, klarar av kilometrarna utan att stanna och mår bättre i mig själv.
 
På ett halvår gick jag ner 10 kg, genom att enbart äta rätt. Men var missnöjd med min sladdriga kropp så började träna för att bli lite fastare mestadels. Och här står jag idag, tre kilo tyngre i muskelmassa än innan! Ching ching. ;)
 
Med Davids inflyttning i min lägenhet kom även lite Karl-kraft, ett verktyg för mina annars evigt stillastående inredningsidéer som jag haft i åratal. Så David fick mig att verkligen sätta fart med lägenheten, att göra om precis så som jag alltid velat. Han har varit en riktigt händig grabb och förtjänar all kärlek för den hjälp han gett mig. Jag brände en rejäl summa, slet som en idiot med att få hem möbler, planera och sy tyger osv. Men nu är jag äntligen klar. Har ingen riktig före-bild utom den bild jag tog och lade upp på Blocket.se på min f.d soffa.
 
Min bror Fredrik har flyttat ihop med en fantastisk tjej sedan typ 1 år tillbaka och skaffat en hund (+ att hans tjej Louise har en hund sedan tidigare med) och dessa fyrbenta godingar passar jag rätt ofta. Så man ser med jämna mellanrum uppdateringar på min Facebook, Instagram och kanske här (om jag fortsätter blogga) om dem. Så lägg dem på minnet, de kallas "Fasters älsklingar" haha! ;)
 
Alla bilder med en kortare beskrivning av bilden hittar ni här nedan. Ledsen om det blev lite rörigt, men är smått stressad nu för jag ska iväg på lite spökrunda med brorsan, svägerskan och David ut i natten. Have a nice eavning!
 
Run run run! :)
 
 
 
Svettig och så jävla lycklig. Jag efter en av alla joggingrundor. :)
 

 
Malin and me, Halloween 2013. Första gången jag för övrigt testade linser. Störde mig konstant på dom tills jag fått i mig några glas blod, nej. Skoja, vin! (Pinsamt. Dåligt skämt som bara kom i farten...)
 
 
David och jag i sommras.
 
Kaizer, 3 år. ;) Partyhatt och hemmagjord hundtårta!
 
 
Fasters två älsklingar (Tess & Bolt) och min lilla Kaizer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0