Ledsen

Känt mig nere lite till och från idag. Men jag har liksom valt att inte deppa ihop och sätta mig och sura allt för hårt, för det är ju faktiskt fint väder och jag vet att jag lever ett bra liv. Men det är inte roligt när man plötsligt vaknar upp en morgon och inser att man är omringad av alkoholmissbruk. Jag pratar inte om mig själv, utan om folk jag verkligen bryr mig om. Folk som dricker på tok för mycket för att det ska vara bra för deras kropp och hälsa, och jag blir bara så ledsen.

Det gör ont i mig när folk omkring mig som jag verkligen älskar över hela mitt hjärta inte tar hand om sig själv. Jag nämner inga namn, men jag spenderade säkert 2 timmar konstant gråtandes i sängen innan jag orkade mig upp. Och det blev ju knappast bättre av att ringa en vän och gråta ut, för då ska ju den vännen också festa. Så jag blir väl forever alone ikväll. För jag känner inte alls för att hälla i mig massa alkohol idag efter den här starten på dagen. Ta inte detta fel kära läsare... Jag dricker själv, men bara 2 gånger i månden ungefär. Jag vill inte riskera att hamna i alkohlistdket som många andra i min ålder och närhet redan gjort. Jag tycker det är så hemskt, ursch!

Jag älskar er, om ni bara kunde förstå vad ni gör med er själva. Om det här fortsätter i 5 år till kommer det inte vara mycket kvar av er. Tänk till. This is just sad...



Skål........


Kommentarer
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.

sv. jaa verkligen :)

ha en fin kväll!

2012-05-26 @ 19:13:32
URL: http://tjejenida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0